Назив објекта

Црква Светог великомученика Димитрија

Локација

Гајеви, општина Прњавор

Kонфесија

Гркокатоличка

Опис

ЦркваСветогвеликомученикаДимитријауселуГајеви јеизграђенаје 1934/1935. годинe. Први дрвени храм у овом селу је саграђен 1914. године. Црква је срушена 2014. године, јер је процијењено да обнова није могућа. Црква је била крстообразне основе, са централно постављеном мањом луковичастом куполом на осмостраном тамбуру. Уз олтарски простор била су прислоњена два нижа бочна крила завршена једносливним кровом. Сви отвори били су завршени сегментним луком. Равне, малтерисане фасаде биле су завршене профилисаним вијенцем, који је уз натпрозорнике и надвратник једини фасадни украс.

Радови на изградњи нове цркве почели су 2015. године. До сада су изведени темељи нове цркве.

Назва споруди

Церква Святого ВеликомученикаДимитрія

Розташування

Гаєвi, муніципалітет Прнявор

Конфесія

Греко-Католицька

Опис

Церква Святого Великомученика Димитрія була побудована у 1934-1935 роках у селі Гаєвi. Перша дерев’яна церква у цьому поселенні була побудована у 1914 році. Церква була зруйнована у 2014 так як було підраховано, що відновлення було не можливим. Церква була хрестоподібної форми з невеличким цибулино-подібним куполом у центрі восьмикутного тамбуру. Навпроти вівтарної зони були дві бічні понижені крила, покриті спільним дахом. Всі отвори стін завершувалися сегментними арками. Рівні, оштукатурені фасади були увінчані формованим карнизом, який, не дивлячись на вікна з перемичками та вхідні двері з одвірком, був єдиною прикрасою фасаду.

Будівельні роботи над новою церквою розпочалися на початку 2015 року. На сьогоднішній день завершена робота над фундаментами.

Building name

Church of Saint Demetrius the Great Martyr

Location

Gajevi, municipality Prnjavor

Confession

Greek Catholic

Description

The church of Saint Demetrius the Great Martyr in the village Gajevi was built in 1934-1935. The first wooden church in this village was built in 1914. The church was demolished in 2014, because it was estimated that the restoration was not possible. The church was a cruciform, with small, centrally placed onion-shaped dome on an octagonal tambour. Against the altar zone there were two side lower wings covered with a single pitch roof. All wall openings were completedwith segmental arch. Plain, plastered façades were crowned with moulded cornice, which, besides windows lintels and entrance door lintel, was the only façade decoration.

Construction works on the new church have begun in 2015.By now, new foundations have been completed.