Назив објекта

Капела Покрова Пресвете Богородице

Локација

Доњи Срђевићи, општина Србац

Kонфесија

Гркокатоличка

Опис

ПарохијаПокроваПресветеБогородицеЛепеницаје била усаставуПарохијепрњаворскеод 1899/1900, а као самосталнапарохијадјелује од 1930/33. На подручју парохије изграђена су четири вјерска објекта; Капела Покрова Пресвете Богородице у селу Доњи Срђевићи, Црква Успења Пресвете Богородице у селу Селиште,Црква Светог пророка Илије у селу Расавац и Црква Рождества Пресвете Богородице у селу Брђани.

КапелаПокроваПресветеБогородицеуселуДоњиСрђевићи је сарађена 1984. године. Правоугаоне је основе са тространом апсидом, покривена вишеводним кровом. Улазна врата и прозори подужних фасада су правоугаони, а прозорски отвори бочних страна олтарске апсиде су у облику лунете. Уз капелу се налази једноставан отворени звоник металне конструкције, покривен вишесливним кровом.

 

Назва споруди

Каплиця Покрови Пресвятої Богородиці

Розташування

Нижні Сджевічі, муніципалітет Србац

Конфесія

Греко-Католицька

Опис

Парохія Покрова Пресвятої Богородиці у Лепениці була частиною Парохії Прнявору з 1899-1900 років та стала незалежною Парохією з 1930-1933 років.У цій Парохії було побудовано 4 сакральні будівлі: Каплиця Покрови Пресвятої Богородиці у селі Нижні Сджевічі, Церква Успіння Божої Матері у селі Селіште, Церква Святого пророка Іллі в селі Разавац, Церква Різдва Богородиці в селі Брдяни.

Каплиця Покрови Пресвятої Богородиці у селі Нижні Сджевічі була побудована у 1984 році. Вона має прямокутний план поверху з тригранною апсидою і покрита комплексним дахом. Вхідні двері і вікна на поздовжніх фасадах мають прямокутну форму, в той час як віконні прорізи на бічних фасадах вівтарної апсиди мають форму люнетів. Крім каплиці є проста відкрита дзвіниця, що складається з металевої конструкції та покрита дахом складної геометричної форми.

 

Building name

Chapel of the Intercession of the Theotokos

Location

Donji Srđevići, municipality Srbac

Confession

Greek Catholic

Description

The Parish of the Intercession of the Theotokos, Lepenica has been part of the Parish of Prnjavor since 1899/1900, and operates as an independent parish since 1930/33.In this parish were built four sacred buildings: Chapel of the Intercession of the Theotokos in the village Donji Srđevići, Church of the Dormition of the Mother of God in the village of Selište, the Church of the Holy Prophet Elijah in the village Rasavac, and the Church of Nativity of the Theotokos in the village of Brdjani.

The Chapel of the Intercession of the Theotokos in the village of Donji Srđevići was built in 1984. It has a rectangular floor plan with a three-sided apse, and is covered with a complex roof. Entrance door and windows on longitudinal façades are rectangular, while window openings on the side walls of the altar apse are in the form of lunettes. Besides the chapel, there is a simple opened campanile, consisting of metal structure and covered with a complex roof.