Назив објекта

Црква Светог Ивана Крститеља

Локација

Штивор, општина Прњавор

Kонфесија

Римокатоличка

Опис

Село Штивор припада општини Прњавор и лоцирано је сјеверно од општинског средишта.Уцрквено-административномпогледуШтиворјеприпадаожупиПрњавор, изузев периодаод 1917. докрајаДругогсвјетскогратакада је припадаожупиШибовска. Крајем XIX вијека подручје око Прњавора почеле су да насељавају италијанске породице из Трента. Прваорганизована групадосељеникаполазииз Vallsugane 24. марта 1884.године, а потом се наставља долазак. На простору који су насељавали Италијани изграђена је цеста која је повезивала Прњавор са Дервентом и која је пролазила кроз шумовити крај. Претпоставља се да је највећи дио шуме прокрчен 1891. године, када су се Италијани припремали да граде прве колибе за становање и већ тада су у шуми имали прву капелицу.

Мала дрвена капела са звоником замијењена је црквом која је саграђена у Штивору 1898. године. Друга црква освештана је 1924. године, а вјероватно је грађена у периоду 1922–1924, јер је изнад улазних врата била уклесана година 1922. Гробље у Штивору је основано 1893. године.

Постојећа Црква Светог Ивана Крститеља је саграђена 1979. године, а звоник, који је одвојен од црквене зграде, подигнут је 1985. године. Црква је правоугаоне основе, покривена двосливним кровом и са двије стране окружена плитким тријемом. Изнад правоугаоног улаза налази се велики окулус, а изнад њега је сат. Прозори на подужним фасадама су високи, лучно завршени. На главном олтарском зиду је 1989. године насликана фреска која приказуједосељавањеИталијанаизалпскихпредјелаТрентинаупитомебрежуљкастекрајевеу околини Прњавора.Удворишту цркве се налазеидвакаменагранитадонесенаизТрентинскихбрда.

Nome dell’edificio

Chiesa di San Giovanni Battista

Luogo

Štivor, municipalità di Prnjavor

Confessione

Romano-cattolica

Descrizione

Il villagio di Štivor appartiene alla municipalità di Prnjavor, ed è situato a nord del centro municipale. In termini di amministrazione ecclesiastica Štivor faceva parte della parrocchia di Prnjavor, ad eccezione del periodo compreso tra il 1917 e la fine della seconda Guerra Modiale, quando fece parte della parrocchia di Šibovska. Alcune famiglie provenienti da Trento iniziarono a colonizzare l’area attorno a Prnjavor alla fine del XIX secolo.  Il primo gruppo di coloni partì dalla Valsugana il 24 marzo 1884, a questi ne seguirono altri. Nell’area abitata dagli italiani la strada era stata costruita collegando Derventa con Prnjavor e passando attraverso un’area boschiva. Si presume che la maggior parte delle foreste venne tagliata nel 1891, quando gli italiani stavano iniziando a costruire le prime abitazioni e nel bosco era già presente la prima cappella.

Una piccola cappella in legno con un campanile viene sostituita da una chiesa costruita a Štivor nel 1898. La seconda chiesa fu consacrata nel 1924 e costruita probabilmente nel periodo tra il 1922 e il 1924, poiché al di sopra della porta d’ingresso è impresso l’anno 1992 (?1922). Il cimitero di Štivor fu fondato nel 1893.

L’attuale chiesa di San Giovanni Battista fu costruita nel 1979 e il campanile eretto nel 1985. La chiesa presenta una pianta rettangolare, è coperta da un tetto a due falde e circondata su due lati da un basso portico. Sopra l’entrata di forma rettangolare c’è un grande oculo e al di sopra di questo un orologio. Le finestre nelle facciate longitudinali sono alte e arcate. Sulla parete dell’altare maggiore si trova un affresco dipinto nel 1989 raffigurante la migrazione degli italiani dalle regioni alpine del Trentino alle dolci aree collinari attorno a Prnjavor. Nel cortile sono presenti due pietre di granito portate direttamente dalle montagne trentine.

Building name

Church of Saint John the Baptist

Location

Štivor, municipality Prnjavor

Confession

Roman Catholic

Description

Village Štivor belongs to the municipality Prnjavor, and is located in the north of municipal centre. In terms of ecclesial administration, Štivor was part of parish Prnjavor, except from 1917 until the end of WWII, when it was part of parish Šibovska. Families from Trento began to colonise the area around Prnjavor at the end of XIX century. The first organised group of settlers departed from Vallsugane on 24th March 1884, and then continued to arrive. In the area inhabited by the Italians the road was built, connecting Derventa with Prnjavor, passing through a wooded area. It has been assumed that most of the forests were cut down in 1891, when the Italians were preparing to build the first housing huts and already had the first chapel in the forest.

A small wooden chapel with a bell tower was replaced by a church that was built in Štivor in 1898. The second church was consecrated in 1924, and probably was built in the period 1922-1924, because above the entrance doorwas carvedthe yearof 1922.The cemetery in Štivor was founded in 1893.

The present Church of Saint John the Baptist was built in 1979, and a campanile was erected in 1985. The church has rectangular floor plan;it is covered with gabled roof and surrounded by shallow porch on two sides. Above the rectangular entrance there is a large oculus, and above it a clock. The windows on the longitudinal façades are high and arched. In the main altar wall there is a fresco painting done in 1989, depicting the immigration of Italians from the alpine regions of Trentino in a gentle hilly regions around Prnjavor. In the courtyard there are two granite stones taken from the Trentino Mountains.